Nieuws

30
jan
2013

Klanttevredenhied DES Centrum 2012

Klanttevredenhied DES Centrum 2012

In december 2012 heeft het DES Centrum het DES-panel benaderd met de vraag hun mening te geven over het werk van het DES Centrum. Naast het feit dat onze subsidiegevers graag  willen weten hoe tevreden jullie zijn, willen wij die informatie gebruiken om ons werk te verbeteren.

In totaal hebben 79 DES-panelleden (van in totaal circa 160) de digitale vragenlijst ingevuld. Een selecte groep, maar gelukkig waren ze zeer tevreden. We kregen als algemeen rapportcijfer een 8. Een cijfer waar wij blij mee zijn.  De faciliteiten die het DES Centrum biedt, zoals DES Nieuws, de DES-infolijn, website, belangenbehartigende taken, etc. werden allemaal met een voldoende tot goed beoordeeld. Natuurlijk waren er ook punten ter verbetering.

Zo vindt een aantal respondenten het fijn als er in landelijke media , zoals tv, krant en radio regelmatiger aandacht is voor DES. Die mening delen wij. Het is echter lastig voor DES aandacht te krijgen als er geen actuele ontwikkelingen zijn. We zijn dan ook blij dat er in maart 2012 een aflevering van Andere Tijden aan het DES hormoon werd besteed. Dit jaar werden we verrast toen er een DES-dochter voorbij kwam in een aflevering van  Het mooiste meisje van de klas. We doen ons best om bij journalisten in beeld te komen, maar we hebben niet altijd invloed op het resultaat of wanneer het gebeurt.

Verder maken DES-betrokkenen ook regelmatig gebruik van onze DES-infolijn. De vragen die daar gesteld worden proberen we naar tevredenheid te beantwoorden. In een groot deel van de gevallen lukt dat, maar soms ook niet. Als het niet lukt komt dat meestal omdat het ons aan de kennis ontbreekt of omdat wij ook niet in de toekomst kunnen kijken. We proberen dan zo goed mogelijk te informeren en waar mogelijk door te verwijzen naar plekken waar meer informatie te vinden is. Als DES Centrum willen we goede en betrouwbare informatie geven, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Dat betekent dat we vaak lang moeten wachten voor we zeker zijn. Maar het betekent ook dat als we dan een antwoord hebben  we ook zeker zijn dat het geen toevalstreffer is en op herhaald onderzoek gebaseerd is. Alleen dan kunnen wij een betrouwbaar informatiepunt zijn en een geloofwaardige gesprekspartner voor zorgverleners.
 
Tot slot onze website. Deze wordt gelukkig goed gevonden en meestal vindt men ook de informatie die men zoekt. Maar in het woord meestal schuilt een mogelijkheid tot verbetering en daar staan wij voor open. Mochten jullie dus informatie missen of iets niet kunnen vinden, laat het ons weten, want alleen dan worden wij ons ervan bewust en kunnen we het aanbod verbeteren!

Dit zijn enkele speerpunten uit het rapport. Wil je het helemaal zien, klik dan hier. Ter info: in verband met de privacy hebben we de open vragen uit de rapportage weggelaten.
 
Wil je ook meedoen aan peilingen en vragenlijsten van het DES Centrum? Meld je dan aan voor ons DES-panel.