jun

Feiten en weetjes uit 2017: jaarverslag online

2017 stond voor een belangrijk deel in het teken van ons 35-jarig jubileum. Op 10 juni genoot een groep DES-bestuursleden, -(oud)medewerkers en -betrokkenen van een gezellige maar ook informatieve middag.

“Zo’n dag is heel inspirerend,” zegt onze voorzitter Sylvia de Kuijer in het jaarverslag. “Je merkt dat je werk voor de organisatie iets betekent voor je achterban. En het brengt je op nieuwe ideeën om hun belangen nóg beter te behartigen. Die rechtstreekse contacten geven voldoening en zijn een belangrijke bron van feedback.”

Natuurlijk ging het ‘gewone’ werk op kantoor ook door. Zo ontvingen wij in het afgelopen jaar 108 mails en 47 telefoontjes met een inhoudelijke vraag over DES. Alle antwoorden werden (en worden) op maat gegeven, want de ene situatie is anders dan de andere.

Gynaecologen
In het kader van ons project VEEL2do nodigden wij gynaecologen uit onze enquête in te vullen.
Maar liefst 101 gynaecologen gaven hieraan gehoor. Hierdoor weten we nu bij welke gynaecologen DES-dochters terecht kunnen, maar ook welke informatie gynaecologen nog graag van ons zouden willen hebben.

Het volledige jaarverslag van 2017 vind je hier.