apr

Jaarverslag: 2015 in teken van Vroeggeboorteregeling

De start van de Vroeggeboorteregeling in maart 2015 betekende veel publiciteit voor het DES Centrum. Dagblad Trouw plaatste op 16 maart een artikel op de voorpagina en een dag later een interview met een DES-dochter en haar zoon.

Ook het Nederlands Dagblad publiceerde een interview met een DES-dochter. In totaal twintig andere kranten namen gedeelten van deze artikelen over. Verder gaf bestuurslid Cora Honing radio-interviews aan BNR, Max en Radio 2. Na al deze publiciteit kreeg het DES Centrum veel telefoontjes en mails van mensen die informatie over DES en de schaderegelingen zochten. In het hele jaar 2015 kwamen er 218 telefoontjes binnen op de DES Infolijn en 148 mails met een inhoudelijke vraag over DES.

De boodschap "DES is nog niet voorbij" werd hiermee nog eens benadrukt. Dit lieten we aan het eind van het jaar ook weten door een advertentie in het blad "Medisch Contact". En tijdens het congres voor doktersassistenten in november kwam dit onderwerp ook aan bod. Veel congresdeelnemers kwamen langs onze stand en wilden meer weten over o.a. het Screeningsprotocol voor DES-dochters.

Wil je weten wat het DES Centrum nog meer heeft gedaan in 2015? Lees dan hier het verkorte jaarverslag. Wil je het volledige jaarverslag lezen, stuur dan een mail naar voorlichting@descentrum.nl