Voorlichting geven en kennis delen

  • 27-6-2013

    Het struinen door de archieven het afgelopen jaar deed ons ook beseffen dat er een heleboel is veranderd in 30 jaar. Zaten begin jaren 80 de ordners nog vol met brieven (geschreven en later steeds meer getypte exemplaren), eind jaren 90 werden het emailtjes. Tegenwoordig krijgen we vooral reacties vanaf de website.

    De website is nu dan ook het belangrijkste communicatiemiddel van het DES Centrum. Via de website nodigen we je uit om je aan te melden voor ons DES-panel, informeren we je over de laatste ontwikkelingen, kun je vragen stellen of je gezondheidsproblemen of –klachten melden. Het voordeel van dit digitale communicatiemiddel is dat je er veel informatie op kwijt kunt. Op die manier kunnen we informatie uit ons archief ook met jullie delen via de ‘dossiers’ op de website. Op dit moment staat er informatie over onder andere het DES Fonds, de Tall Girls en de HPV-vaccinatie. In de loop van de jaren komt daar steeds meer informatie bij. Zoals er verschillende manier van papieren communicatie zijn, een folder, een informatiekaart of een brief, zo staan ons verschillende digitale middelen ter beschikking. Zo vragen we jullie mening via ons DES-panel, lezen we graag wat jullie bezig houdt op onze DES-Facebookpagina en lezen we wat er binnen de zorg gebeurt via Twitter. Al deze middelen worden niet alleen vanaf de pc gebruikt. Steeds vaker gebeurt dat via smart Phone of tablet. Afgelopen jaar hebben we de website van het DES Centrum dan ook mobiel beschikbaar gemaakt. Dat betekent dat als je de website vanaf je mobiel of tablet bekijkt je een mooi overzichtelijke opmaak krijgt die herkenbaar is als de website van het DES Centrum, maar geschikt voor een klein scherm.

    0 reactie

    zelf reageren >
    Reageer ook